FAQ

Veel gestelde vragen

1. Ik wil doneren via de website maar het lukt niet. Waar kan ik dat melden?

Als doneren via de website niet lukt, kun je een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl.

2. Hoe pas ik mijn donatiebedrag aan?

Je kunt je terugkerende donatiebedrag aanpassen (verhogen of verlagen) door een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl. Geef daarbij aan wat het nieuwe bedrag moet worden en met ingang van welke datum.

3. Ik ben van bank(rekening) veranderd. Hoe geef ik deze wijziging door?

Je kunt je bankgegevens wijzigen door een e-mail te sturen naar info@houseofanimals.nl waarin je het oude rekeningnummer én het nieuwe rekeningnummer vermeldt en per welke datum je de wijziging wilt laten ingaan.

4. Hoe zeg ik mijn terugkerende incasso op?

Je kunt je terugkerende incasso stopzetten door een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl met vermelding van je donatiebedrag en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer waarvan de donatie wordt afgeschreven. Jouw incasso zal dan binnen enkele dagen worden stopgezet. Hiervan ontvang je een bevestigingse-mail.

5. Ik heb per ongeluk een maandelijkse donatie aangemaakt terwijl ik eenmalig wilde doneren. Hoe pas ik dat aan?

Dat kan altijd gebeuren. Je kunt daarover een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl. Dan wordt jouw maandelijkse incasso omgezet naar een eenmalige donatie.

6. Is House of Animals een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI)?

De Stichting House of Animals Foundation is een ANBI sinds 01-01-2013. Je kunt ons vinden op de site van de belastingdienst met RSIN-nummer 581455712.

Ter toelichting: In 2019 zijn de stichtingen Animals Today (KvK-nummer 54827817, oprichting 2011) en Stichting House of Animals (KvK-nummer 66420539, oprichting 2016) gefuseerd. De laatstgenoemde stichting is opgeheven (was ook een ANBI met RSIN-nummer 856545053). De Stichting Animals Today heeft de naam 'House of Animals Foundation' aangenomen.

Op onze website onder Financiële verantwoording vind je meer informatie m.b.t. de verantwoordingsdocumenten.

7. Wat is periodiek schenken en waarom zou ik dat doen?

Met een periodieke schenking kun je je gehele donatiebedrag jaarlijks van je belastbaar inkomen aftrekken zonder dat er een drempelbedrag geldt. Donaties zonder schenkingsovereenkomst zijn ook aftrekbaar, maar daarvoor geldt een inkomensafhankelijke drempel. Hierdoor kun je alleen het bedrag aan jaarlijkse donaties boven die drempel aftrekken van de inkomstenbelasting.

Een periodieke schenking moet minimaal 5 jaar lopen. Je schenkt dan een vast bedrag per jaar. Periodiek schenken kan vanaf €60,00 per jaar.

Voor periodieke schenkingen gebruiken wij het standaardformulier van de belastingdienst dat je hier kunt downloaden. Zie voor verdere instructies de toelichting op de achterzijde van het formulier.

Je kunt je periodieke schenking zelf in één bedrag per jaar overmaken of in maandelijkse of driemaandelijkse termijnen. Je kunt ons ook machtigen om het periodiek van je rekening af te schrijven. Voor deze betalingsvolmacht gebruiken wij het standaardformulier van de belastingdienst dat je hier kunt downloaden.

Meer informatie kun je vinden op onze website onder Periodiek Schenken.

8. Kan ik rechtstreeks een donatie overmaken als ik niet via de website wil doneren?

Ja, dat kan. Als je liever rechtstreeks een donatie overboekt, kun je gebruik maken van Triodos-rekeningnummer NL65 TRIO 0198 0364 93 ten name van House of Animals Foundation.

Als je voor een specifiek doel wilt doneren, zoals bijvoorbeeld hondenhandel, kattenhandel, noodhulp Oekraïne of voor algemene doeleinden, vermeld dat dan in het onderwerp van je overboeking. Dan zorgen wij dat het voor dat doel wordt ingezet.

9. Kan ik House of Animals opnemen in mijn testament?

Ja, dat kan. Meer informatie hierover vind je op onze website onder Nalatenschap. Je kunt ook een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl, dan nemen wij contact met je op.

10. Voor mijn belastingaangifte heb ik een ontvangstbewijs nodig van mijn donatie aan House of Animals.

Je kunt een ontvangstbewijs aanvragen via info@houseofanimals.nl. Geef bij je aanvraag ook aan vóór welke datum wij u uiterlijk het ontvangstbewijs moeten verstrekken.

11. Hoe vraag ik een ontvangstbewijs van mijn donatie aan voor mijn bedrijf?

Een ontvangstbewijs van jouw donatie kun je aanvragen via info@houseofanimals.nl. Vermeld dan wanneer en hoeveel je hebt gedoneerd en geef jouw volledige bedrijfsgegevens door. Dan ontvang je per e-mail een ontvangstbevestiging van jouw donatie.

12. Ik wil een actie of inzameling doen voor House of Animals. Kan dat?

Zeker, heel graag zelfs. Mocht je een actie willen organiseren, dan kunnen wij een QR code/betaalverzoek voor jouw actie aanmaken. Voor het aanvragen van een QR code/ betaalverzoek of promotiematerialen kun je een e-mail sturen naar info@houseofanimals.nl.

Voorbeelden zijn een verjaardags- of jubileuminzamelingsactie, meedoen aan een sportevenement of verkoop van spullen. Overige informatie en meer voorbeelden over het organiseren van acties voor House of Animals kun je vinden op onze website onder Organiseer een inzamelingsactie.

Wij zijn als goed doel ook te vinden op actieplatform supporta.cc. Op deze site kun je zelf een inzameling starten voor bijvoorbeeld een sportevenement waaraan je deelneemt.

Mijn vraag staat niet tussen bovenstaande vragen, wat moet ik nu doen?

Stuur dan jouw vraag naar info@houseofanimals.nl.

Geef ook aan ons door wanneer je gaat verhuizen of een ander telefoonnummer of e-mailadres hebt, zodat we jouw juiste gegevens hebben en jou op de hoogte kunnen blijven houden van onze werkzaamheden.

Help de dieren en doneer

© 2017-2024 House of Animals - IBAN: NL65 TRIO 0198 0364 93
Volg ons!
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram